Części GSM - gdzie najlepiej kupić.

Telefony i inne sprzęty z kategorii GSM są dziś właściwie wszechobecne - ze smartfonów czy tabletów korzystamy aktywnie przynajmniej po kilka godzin dziennie. Nie powinno zatem dziwić, że popyt na części i akcesoria GSM stale rośnie, a lista produktów tego typu obejmuje dziesiątki tysięcy różnych pozycji. Gdzie najlepiej kupić takie produkty? Oczywiście w specjalizującej się w nich hurtowni. Pojawiają się tutaj jednak dwa pytania - czy można tak po prostu skorzystać z ofert hurtowni GSM i jak wybrać możliwie najlepszą?

Kto może dokonać zakupu w hurtowni GSM?

Duża część hurtowni, w tym InnComm, prowadzi działalność B2B. Oznacza to, że współpracują wyłącznie z firmami. Na ogół więc osoba fizyczna nie może dokonywać w nich bezpośrednich zakupów - konieczne będzie pośrednictwo współpracującego z nimi serwisu lub sklepu.

Jeśli prowadzisz własny serwis lub sklep GSM, możesz właściwie bez przeszkód nawiązać współpracę z dowolną hurtownią tego typu produktów.

Gdzie szukać hurtowni części GSM?

Odpowiedź jest dość oczywista - w Internecie. Praktycznie każda hurtownia sprzedająca części i akcesoria do telefonów i temu podobnych sprzętów posiada własną stronę internetową. Za pośrednictwem takich witryn możesz dokonywać pojedynczych zakupów oraz nawiązać stałą współpracę z danym hurtownikiem. Podczas przeglądania ofert warto przyjrzeć się bliżej stronie firmy - zazwyczaj stanowi ona pierwszy kontakt klienta z danym usługodawcą i pełni funkcję wizytówki. Kiepska jakość takiej strony raczej nie rokuje zbyt dobrze. Z drugiej jednak strony wielu usługodawców z tej branży traktuje swoje witryny czysto funkcjonalnie i nie ma co spodziewać się przesadnie rozbudowanych graficznie projektów z dopieszczonym każdym szczegółem.

Na co zwracać uwagę przy wyborze hurtowni?

Bez względu na to, czy będzie to Twój pierwszy partner biznesowy, czy po prostu szukasz kolejnego źródła części i akcesoriów, podczas wyboru hurtowni warto brać pod uwagę kilka ważnych kwestii. Będą to:

Lokalizacja i zasięg

Odległość od hurtowni ma przełożenie na to, jak szybko (i czy w ogóle) dotrze zamówiony towar. Szybka dostawa to jedna z podstawowych zalet, którymi chwalą się usługodawcy. Zyskuje to również na znaczeniu w sytuacjach, gdy odbiór osobisty nie jest możliwy. Należy też zwrócić uwagę na zasięg dostawy - często podzielony jest na strefy różniące się kosztem wysyłki (czasem może trafić się nawet darmowa) i szybkością dostawy. Nie każda hurtownia oferuje transport/wysyłkę na większe odległości - sprawdzenie tego pozwoli na wstępie zawęzić grono potencjalnych dostawców.

serwis lokalny

Oferta

Kategorie i ilość produktów dostępnych w ich obrębie to kolejny ważny czynnik. Jeśli prowadzisz serwis/sklep ogólny i nie specjalizujesz się w jednej marce (np. Samsung), lepszymi partnerami biznesowymi będą hurtownie oferujące produkty wielu różnych producentów - znacznie wygodniej będzie zamawiać wszystko w jednym miejscu. Warto też sprawdzić, czy dana hurtownia ma dostęp do ekskluzywnych towarów (np. będąc jedynym autoryzowanym dystrybutorem jakiejś marki na dany region). Może to być zarówno zaleta - wyłączność może podnieść prestiż Twojego serwisu - jak i wada - monopol pozwoli dostawcy właściwie dowolnie kształtować cenę.

Jakość produktów

Tutaj nie trzeba wiele tłumaczyć - jakość części i akcesoriów ma bezpośrednie przełożenie na ich żywotność. Oczywiście najlepsze będą oryginalne, zwłaszcza jeśli zajmujesz się serwisem gwarancyjnym. W razie wątpliwości warto dopytać o ich pochodzenie.

Cena

Cena to właściwie najbardziej oczywista kwestia - teoretycznie im niższa, tym lepiej. Warto jednak pamiętać, że niskie ceny niekoniecznie idą w parze z dobrą jakością. Należy porównać ze sobą przynajmniej kilka cenników przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Kontakt z klientem

Nawet najlepsza jakość i cena nie pomogą, gdy z potencjalnym partnerem biznesowym trudno się skontaktować. I nie chodzi tutaj wyłącznie o wiecznie zajęty telefon: godziny funkcjonowania działu obsługi klienta, czas reakcji na wysłane zapytania czy stosunek do klienta przy bezpośrednim kontakcie - wszystko to ma ogromne znaczenie dla jakości świadczonej usługi. O ile przy pojedynczych transakcjach i sporadycznych kontaktach można przymknąć oko na uchybienia w tej materii, tak dłuższa współpraca handlowa z opryskliwym czy wiecznie niedostępnym wspólnikiem to istny koszmar.

Opinie o firmie

Na koniec warto sprawdzić, co do powiedzenia mają dotychczasowi klienci danej firmy - ludzie chętnie dzielą się swoimi opiniami m.in. w ramach serwisu Google czy na tematycznych forach internetowych. Da Ci to ogólny pogląd na daną firmę i będziesz wiedzieć, czego można się po niej spodziewać. Dobrze jest jednak zachować dystans do tego typu informacji - anonimowi użytkownicy niekoniecznie są wiarygodni, zwłaszcza w przypadku skrajnie pozytywnych lub negatywnych wypowiedzi niepodpartych sensownymi argumentami.

Podsumowanie

Cena i czas realizacji zamówień to tylko niektóre informacje, które trzeba sprawdzić przed nawiązaniem relacji biznesowych (zwłaszcza długookresowych) z dostawcami akcesoriów i części GSM. Równie istotna będzie oferta, jakość towarów dostępnych w jej ramach oraz kontakt z klientem. Pomocne będą też opinie poprzednich klientów. Na podstawie analizy tych czynników możesz stosunkowo łatwo znaleźć dostawcę najlepiej dostosowanego do potrzeb Twojego serwisu/sklepu. Warto więc poświęcić temu czas i nie sugerować się wyłącznie sloganami reklamowymi umieszczanymi na stronach internetowych usługodawców.

Zobacz także: